Ha növelni szeretné az eladásait, akkor mindig át kell tekintenie a versenytársait. Nem lesz az első se az utolsó, ha odafigyel a stratégiájukra, és azon gondolkodik, hogyan lehet őket megelőzni.
Először is rá kell jönni, milyen stílusban kommunikálnak és hirdetik termékeiket. Nagyon valószínű, hogy ha Ön a Google Ads szolgáltatást használja, és versenytársai továbbra is haladnak, akkor a Google-t is használják a hirdetésekhez.
A Google Ads sokféle hirdetést kínál, és az egyik legnépszerűbb a Shopping-hirdetések, vagyis a Google vásárlásban megjelenő képes hirdetések.

Statisztikailag ez a legnépszerűbb hirdetéstípus, mert tartalmaz képet, leírást, üzlet nevét és a termék árát. Így a felhasználó ismeri az összes fontos információt, és egyértelműbb számára, hogy melyik termékre kattintson.
A versenytársa vásárlási hirdetéseket használ?
Ha a Google Ads szolgáltatásban hirdet, és nem használja a Shopping-hirdetéseket, akkor elveszít egy nagyszerű lehetőséget. Lehet, hogy ezek a hirdetések nem annyira relevánsak az Ön értékesítési szegmense szempontjából, de érdemes időt szakítania arra, hogy megvizsgálja, versenytársai ilyen típusú hirdetést használnak-e.
Hogyan állapítható meg, hogy a versenytársa Shopping-hirdetéseket használ-e?
Számunkra egyértelmű, hogy azt sem tudhatja, ki az összes versenytársa. Ezért megmutatjuk a legegyszerűbb módszert annak kiderítésére, hogy kik a versenytársai, és hogy Shopping hirdetéseket használnak-e.
Példaként az Ön vállalkozása az autókiegészítők értékesítésére összpontosít.
- Másolja a legtöbbször eladott termék nevét. Mivel példaként az autós kiegészítők értékesítését hoztuk, a termék neve “autós üléshuzat DUO Luxus fekete-kék” lehet.
- Írja be ezt a nevet a Google keresésbe.
- Látni fogja a szöveges és a Shopping-hirdetéseket. A Shopping hirdetések közvetlenül a keresés alatt vagy a jobb oldalon jelenhetnek meg.
- Észrevehet bizonyos üzleteket, amelyek az Ön számára a legjobban eladott terméket is hirdetik. Most van egy listája a versenytársairól, amelyek Shopping-hirdetéseket használnak.

Ha nincs Shopping-hirdetése, akkor elveszít egy egyedülálló lehetőséget az eladások növelésére. Javasoljuk, hogy használja a BlueWinston eszközünket, melynek köszönhetően minden hirdetése néhány perc alatt elkészíthető, 30 napos ingyen próbaverzió allat.. Ha bármilyen problémája van, támogatási csapatunk ingyenes kampányok létrehozásában és optimalizálásában segít.
Használják a versenytársai a CSS partner előnyeit?
Amellett, hogy megismerte a versenytársait és az általuk használt hirdetés típusokat megtudhatja, hogy használnak-e CSS-partnert.
A hirdetés alatt mindig megjelenik a hirdető által használt CSS szolgáltatás neve. Ha “by Google” jelenik meg, akkor ez azt jelenti, hogy a hirdető nem használ semmilyen CSS-programot, így elveszíti az eredmény javításának és a kattintásonkénti költség csökkentésének lehetőségét.
Például, ha “by Shopping in EU” jelenik meg, akkor a hirdető felhasználja a CSS program teljes potenciálját, amelyel számos előnyt élvez.

Milyen előnyökkel jár a CSS partner?
Amellett, hogy a Shopping-hirdetések önmagukban is előnyt jelentenek, a CSS programnak köszönhetően még többet kaphat. Ezek különböző CSS-partnerek, amelyek lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy termékeiket megjelenítsék termék-összehasonlítóikban, és jelentős kedvezményt kapjanak a kattintásonkénti árból.
A CSS program azért jött létre, mert a Google pert vesztett az Európai Unióval szemben a piac monopólium-magatartása miatt. Ez lehetővé tette, hogy a kiválasztott termékár-összehasonlítók alacsonyabb kattintásonkénti költséget kínáljanak ügyfeleiknek a Google Shopping és a Remarketing hirdetésekben.
Olvassa el következő cikkünket, ahol összehasonlítjuk a különböző CSS partnereket.
A CSS program fő előnyei
Kattintásonkénti árcsökkentés akár 20%
ROI csökkentés , azaz a hirdetési költségek
Impressziók növelése és a hirdetések teljesítmény növelése
láthatóság növelése
A piaci pozíció javítása a CSS program által nem használt versenytársak szemben
A CSS Shopping In EU program esettanulmányok
A CSS program teljesítménye sok tényezőtől függ. Az eredmények az eladások minden szegmensénél eltérően jelenhetnek meg. Ez a szezonalitástól is függ. Ha napszemüveget árusít, több mint biztos, hogy tavasszal jobb eredményei lesznek mint télen.
Ebben a részben megvizsgáljuk ügyfeleink különböző eredményeit, ahol összehasonlítjuk a CSS programunkra való áttérés előtti és az átmenet utáni időszakot.
1. esettanulmány.
Szegmens: drogéria és hajápolás
Ország: Csehország
Időszak: február 11. – március 11.
A CSS-programunk átállása február 26-án volt.

A CPC 18,5% -kal csökkent a napi kattintások száma pedig 23,50% -kal nőtt.
2. esettanulmány.
Szegmens: informatika és PC kiegészítők
Ország: Szlovákia
Időszak: január 19. – március 11.
A CSS programunk átállása február 14-én volt.

A CPC 27,3% -kal csökkent a napi kattintások száma pedig 42,5% -kal nőtt.
Ebben az esetben a kattintásonkénti költség több mint 20% -kal csökkent. Ezért említettük, hogy ez nagyban függ a szegmenstől és a versenytársaitól.
3. esettanulmány.
Szegmens: egészség és egészséges táplálkozás
Ország: Szlovákia
Időszak: január 30. – március 11.
A CSS-programunkra való átállás február 20-án volt.

A CPC 37,5% -kal csökkent a napi kattintások száma pedig 92,9% -kal nőtt. Nagyon jó eredményre jutottunk ezzel az ügyféllel.
4. esettanulmány.
Szegmens: fehérnemű
Ország: Ausztria
Időszak: január 30. – március 11.
A CSS-programunkra való átállás február 20-án volt.

Észreveheti, hogy a kedvezmény nem érte el a 20% -ot. Egyébként nincs miért aggódni. Minél tovább használja a CSS programot, annál jobb eredményeket fog elérni.
5. esettanulmány.
Szegmens: matracok
Ország: Szlovákia
Időszak: február 11. – március 11.
A CSS-programunk átállása február 26-án volt.

A CPC 50% -kal csökkent, a napi kattintások száma pedig 257,3% -kal nőtt.
Itt észreveheti az e-bolt egyediségét és szinte semmilyen versenytársakat.